A rablás gátló az immobiliserrel ellentétben engedi beindítani akár illetékteleneknek is a gépjárművet, viszont, ha nem adjuk meg a rejtett jelet, rövid időn belül leállítja az autót.
Ez azért is előnyösebb az immobiliserrel vagy a riasztóval szemben, mert a rabló rendszerint pontosan beosztja az idejét, amibe beleférhet az autó kinyitása után, hogy megkeresse a védelmi eszközöket, így az immobilisert is megtalálhatja. Mivel azonban a későbbi leállásra nincs felkészülve, ezért annak inaktiválása nélkül hajt el, majd amikor leállítja az autót a rablás gátló, már nem lesz ideje cselekedni, és otthagyja az út szélén. A rablás gátló olyan plusz funkcióval van ellátva, hogy ha már megállította az autót, a rabló hiába találja meg esetleg a rejtett nyomógombot, már nem tudja vele kikapcsolni. Ezt rengeteg tapasztalati példa is alátámasztja.
Rablás gátló kiegészíthető bal első ajtónyitási funkcióval, ami akkor is védelmet nyújt, ha pl. a piros lámpánál kirángatják a sofőrt a vezetőülésről, mert nem csak az indítás után kell a jelet megadni, hanem minden ajtónyitás után is.
Szerelése kb. 5 munkaóra, beltérben kevés bontással jár. A rejtett gomb elhelyezésétől függően járhat több bontással. Alaptartozéka a szervizállapot kapcsoló ami, hogy ha aktív, nem kell beadni a titkos jelet. Így anélkül is leadhatjuk a mosóba vagy a gumisnál az autót, hogy megmutatnánk a rejtett gombot. Opcionálisan kiegészíthető olyan GSM hívó modullal, ami a rablás tényéről SMS-t küld az autó GPS koordinátáival.
Új, és használt autó vásárlása esetén is mindenféleképpen ajánlom valamiféle védelmi rendszer beépítését, mert ezek nélkül egy lemásolt vagy pótkulccsal visszaszerezhető a jármű.